top of page

10 błędów podczas picia wody


Popijanie wody przez cały dzień wydaje się dość proste, ale większość z nas popełnia kilka ważnych błędów, jeśli chodzi o nawodnienie. Na szczęście łatwo je naprawić.




Używanie butelek z BPA BPA jest skrótem od chemicznego bisfenolu A. Jest używany do wytwarzania wielu produktów, w tym butelek na wodę. Ale badania pokazują, że BPA może dostać się do jedzenia i napojów. Istnieje również obawa, że ​​zbyt duża ekspozycja może prowadzić do wad wrodzonych. Potrzebne są dalsze badania, ale eksperci uważają, że substancja chemiczna może również odgrywać rolę w niektórych schorzeniach. Należą do nich wysokie ciśnienie krwi, brak równowagi hormonalnej, cukrzyca typu 2 i choroba sercowo-naczyniowa. Wybierz butelki na wodę, które mówią, że nie zawierają BPA lub są wykonane ze szkła lub stali nierdzewnej. Mit o zimnej wodzie Zimna woda nie zwęża naczyń krwionośnych ani nie utrudnia trawienia pokarmu. To łatwy sposób na ochłodzenie się i nawodnienie organizmu, gdy jest Ci gorąco. Jeśli masz zimną lub ciepłą wodę pomoże ci rozrzedzić śluz i to wszystko. Jedynie osoby z chorobami przewodu pokarmowego powinny zwrócić uwagę na temperaturę każdego rodzaj posiłku w tym wody. Zarówno gorący, jak i bardzo zimny napój może źle wpłynąć na nasze samopoczucie i komfort trawienny. Poleca się spożywanie posiłków o umiarkowanej temperaturze, które nie spowodują dodatkowego podrażnienia układu pokarmowego. Dodawanie pokrojonych owoców lub warzyw Owoc może sprawić, że Twoja woda będzie smaczniejsza i bardziej orzeźwiająca. Ale jeśli nie będziesz ostrożny, może również wypełnić je chorobami przenoszonymi przez żywność, takimi jak salmonella i E.coli . Dzieje się tak dlatego, że gdy skórka nie jest czysta, krojenie jej przenosi bakterie do miąższu. Owoce i warzywa pokrojone na tej samej desce, która służy do krojenia surowego mięsa, mogą również prowadzić do chorób przenoszonych przez żywność. Podobnie przedmioty, które nie są przechowywane w odpowiedniej temperaturze. Pamiętaj, aby myć lub szorować owoce i warzywa pod bieżącą wodą. Picie alkoholu i kawy Napoje alkoholowe są lekami moczopędnymi, co oznacza, że ​​pobudzają organizm do częstszego oddawania moczu. A obfite sikanie może prowadzić do odwodnienia. Aby tego uniknąć, dobieraj napoje jeden do jednego: to jedna szklanka wody na każdą filiżankę kawy lub napoju alkoholowego. Nie zapijasz leków pełną szklanką wody Nie pij tylko tyle, aby dostarczyć tabletki do gardła. Używaj witamin i leków jako okazji do nawodnienia. Wypicie pełnej szklanki wody pomaga również zapobiegać utknięciu leku w przełyku i podrażnieniu go. Pomaga również organizmowi lepiej wchłaniać witaminy rozpuszczalne w wodzie. Dodawanie czegokolwiek sztucznego Badania sugerują, że sztuczne aromaty i słodziki zawarte w syropach mogą zwiększać ryzyko cukrzycy typu 2 i raka. Mogą również sprawić, że będziesz częściej odczuwać głód. Staraj się unikać czegokolwiek z cukrem, syropem kukurydzianym o wysokiej zawartości fruktozy, aspartamem lub sukralozą. Zamiast tego użyj cytryny, limonki, mięty, ziół lub ogórków. Ale nie zapomnij najpierw ich umyć. Nie pijesz wody gdy jesteś zmęczony Czujesz się zmęczony i nie wiesz dlaczego? To może być oznaka odwodnienia. Nie musisz być chory ani ciężko ćwiczyć, aby się odwodnić. Codziennie tracisz wodę poprzez podstawowe funkcje organizmu, takie jak oddychanie i robienie kupy. Nie pij za dużo na raz Szklanka lub dwie wody są w porządku, ale nie budź się i nie wypij ani litra. Nie ma dowodów na to, że pobudza Twój metabolizm. I nie chcesz przecież też dużo pić przed snem i spędzać całą noc w łazience. To zakłóca twój sen. Zamiast tego popijaj powoli przez cały dzień. Eksperci zalecają nie więcej niż 1 litr na godzinę. Picie z rzek lub strumieni Naturalne źródła wody mogą wyglądać przejrzyście i czysto, ale wiele rzeczy może je zanieczyścić. Obejmuje to toksyczne rośliny, siusiu i kupę zwierząt oraz nielegalne składowanie chemikaliów. Przed wypiciem uzdatnij wodę naturalną tabletkami filtracyjnymi lub filtrami do wody. Nie pijesz wystarczająco dużo Twoje ciało składa się głównie z wody i wykorzystuje ją na wiele sposobów. Pomaga w trawieniu i może łagodzić i odpędzać zaparcia lub kłopoty z kupowaniem. Wypłukuje również toksyny, zapobiega tworzeniu się kamieni nerkowych i nawilża skórę. Zalecana minimalna dzienna porcja to 11,5 filiżanki dla kobiet i 15,5 filiżanki dla mężczyzn.




12 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page