top of page

12 nawyków superzdrowych ludzi


Najzdrowsi ludzie, których znasz, priorytetowo traktują sen, regularnie przechodzą w tryb offline, planują posiłki i praktykują inne nawyki. Dowiedz się więcej co robią ludzie, dla których choroby nie istnieją.


Superzdrowi ludzie:



1. Jedzą śniadanie

To ważne z wielu powodów. To przyspiesza twój metabolizm. Ponadto badania pokazują, że dorośli, którzy jedzą zdrowe śniadanie, lepiej radzą sobie w pracy, a dzieci, które jedzą poranny posiłek, uzyskują wyższe wyniki w testach. Jeśli się śpeszysz i duży talerz nie jest dla Ciebie wygodny czasowo, zjedz zdrowego batonika muesli lub kawałek owocu. Tylko nie pomijaj śniadań. Bonus: śniadanie powstrzymuje cię od późniejszego przejadania się.





2. Planują swoje posiłki Na dłuższą metę pomoże Ci zaoszczędzić czas i pieniądze. Zanajdź trochę wolnego czasu, a następnie usiądź i rozważ swoje cele i potrzeby. Czy chcesz schudnąć? Ograniczyć cukier, tłuszcz lub węglowodany? Dodać białko czy witaminy? Przygotowanie posiłków daje Ci kontrolę. Wiesz, co jesz i kiedy.

Bonus: o wiele łatwiej będzie pominąć te pączki i łakocie w pokoju socjalnym w pracy.




3. Piją dużo wody Czysta, tania woda może zrobić dla ciebie tak wiele dobrych rzeczy jak niejedno lekarstwo. Utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia jest na szczycie listy. Kolejny powód, aby wybrać H2O? Napoje słodzone są powiązane z otyłością i cukrzycą typu 2. Jeśli nie jesteś fanem czystej wody, dodaj smaku plasterkami pomarańczy, cytryny, limonki, arbuza lub ogórka. Bonus: Woda może również pomóc w zrzuceniu wagi.




4. Robią sobie przerwę na ćwiczenia Nie bierz po prostu kolejnej filiżanki kawy — wstań i ruszaj się. Zrób kilka głębokich wypadów lub rozciągnięć. Jest świetny dla twojego ciała i umysłu. Zaledwie 30 minut spaceru pięć razy w tygodniu może pomóc w powstrzymaniu depresji. A jeśli nie możesz zrobić wszystkich tych minut naraz, pomocne będą tak samo krótkie serie. Bonus: Ćwiczenia polepszają samopoczucie, zmniejsza napięcie i długotrwały stres. Pomagają schudnąć.




5. Potrafią żyć bez internetu Często sprawdzasz pocztę i media społecznościowe? Jasne, najnowsze aktualizacje znajomych i rodziny są na wyciągnięcie ręki, ale czy naprawdę musisz zobaczyć zdjęcia ostatniego posiłku kuzyna? Niech poczeka do rana. Ustaw godzinę wylogowania się i odłóż telefon. Kiedy skrócisz czas na ekranie, możesz robić inne rzeczy. Wybierz się na spacer, poczytaj książkę lub pomóż kuzynowi posiekać warzywa na następną wspaniałą kolację.

Bonus: Odkryjesz piękny świat i docenisz drobne rzeczy które cię otaczają. Są więcej warte niż zdjęcie w sieci.


6. Uczą się ciągle czegoś nowego Nowe umiejętności pomagają zachować zdrowy mózg. Zapisz się na lekcje tańca lub warsztaty kreatywnego pisania. Jeszcze lepiej opanuj nowy język.

Bonus: Systemantyczna praca umysłowa może spowolnić oznaki starzenia, a nawet opóźnić skutki choroby Alzheimera.



7. Nie palą Jeśli palisz, zrezygnuj. To duży krok w kierunku lepszego zdrowia. Twoje ciało szybko się regeneruje. Już po 20 minutach od ostatniego papierosa spada Twoje tętno i ciśnienie krwi. Po co czekać? Pozbądź się nawyku już dziś. Twój terapeuta z przyjemnością pomoże Ci rzucić nałóg. Bonus: Jeśli paliłeś 2 paczki to rzucając przez rok odłożysz ok.10tyś zł.